Πως να επιλέξετε το σωστό CRM για την επιχείρησή σας

Η λογική της οργάνωσης και της ενιαίας διαχείρισης των σχέσεων με τους πελάτες μέσω συστημάτων CRM αν και δεν είναι πρόσφατη, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι τέτοιου είδους λύσεις απευθύνονταν κυρίως σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες με πολύπλοκες δομές και διαδικασίες. Οι αλλαγές όμως είναι ραγδαίες στον τομέα αυτόν καθώς πλέον ακόμη και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη δημιουργία ή στην ενδυνάμωση της σχέσης τους με τον τελικό πελάτη. Ειδικά σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, οι μικρές λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και μπορούν να μετατρέψουν τον ευκαιριακό πελάτη σε έναν μόνιμο, ευχαριστημένο πελάτη.
Πλέον υπάρχουν αρκετές λύσεις στην αγορά για τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους, τόσο από μεγάλους, επώνυμους κατασκευαστές λογισμικού όσο και από μικρές ανερχόμενες εταιρείες που παρέχουν τις λύσεις τους OnLine.
Τι πρέπει όμως να προσέξει μια επιχείρηση έτσι ώστε να επιλέξει τη λύση που της ταιριάζει;
1. Εστιάστε στους στόχους σας
Είναι σημαντικό να θέσετε εξ αρχής ξεκάθαρους και μετρήσιμους στόχους για το τι θέλετε να πετύχετε με τη χρήση ενός CRM. Θα πρέπει να προβλέψετε έτσι ώστε να υπάρχουν επίσης διαδικασίες παρακολούθησης των στόχων για τη βελτιστοποίησή τους. Εξάλλου είναι γενικώς αποδεκτό πως ότι δεν το μετράμε, δεν μπορούμε ούτε να το πετύχουμε, ούτε να το τεκμηριώσουμε αλλά ούτε και να το βελτιώσουμε.
2. Προσπαθήστε να διατηρήσετε την απλότητα  
Μια λύση CRM για μια μικρή επιχείρηση θα πρέπει να είναι εύκολη, απλή και αποτελεσματική καθώς οι πόροι είναι περιορισμένοι. Σημαντικό επίσης είναι να έχει σύντομο χρόνο υλοποίησης και να είναι εύκολη στη συντήρηση και την υποστήριξή της.
3. Αξιολογήστε τη δυνατότητα επέκτασης και αναβάθμισης
Μπορεί να είστε μια μικρή επιχείρηση αλλά σίγουρα έχετε φιλοδοξίες να μεγαλώσετε. Είναι σημαντικό η λύση που θα επιλέξετε να μπορεί να σας ακολουθήσει και να μεγαλώνει μαζί σας. Ένα σημείο στο οποίο θα πρέπει να δώσετε προσοχή είναι η δυνατότητα διασύνδεσης με υπάρχοντα ή μελλοντικά συστήματα άλλων κατασκευαστών όπως είναι οι εμπορικές εφαρμογές, τα ERPs ή το σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.
4. Πόσο mobile είστε σαν εταιρεία; 
Για τις περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα, η κινητικότητα είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιλογής CRM. Αναζητήστε τη λύση που ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες και που σας δίνει τη δυνατότητα να έχετε πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζεστε κάθε στιγμή όπου και αν βρίσκεστε, στη συσκευή που χρησιμοποιείτε (smartphone, tablet, laptop). Ένα συνηθισμένο λάθος είναι η μεταφορά πολύ μεγάλου μέρους της λειτουργικότητας και της πληροφορίας του εταιρικού CRM στη φορητή συσκευή, κάτι που επιδρά αρνητικά στην ευχρηστία και στην παραγωγικότητα.  Εξυπηρετήστε συγκεκριμένα use cases με φορητές συσκευές, έτσι ώστε οι ομάδες σας που κινούνται στην αγορά να κάνουν τη δουλειά τους πιο ολοκληρωμένα και πιο παραγωγικά.
5. Μοντέλο διάθεσης 
Συνήθως τα συστήματα CRM αποτελούν μέρος της υπόλοιπης μηχανογράφησης και εγκαθίστανται στους χώρους της ίδιας της εταιρείας. Με την ανάπτυξη του cloud οι επιχειρήσεις έχουν πλέον και την επιλογή του μοντέλου “on demand”, όπου η συνολική λύση φιλοξενείται σε εγκαταστάσεις του παρόχου και η επιχείρηση έχει πρόσβαση είτε μέσω ενός web browser είτε ενός soft client. Αυτός ο τρόπος παροχής της λύσης, σαν υπηρεσία, με μηνιαία ή ετήσια συνδρομή, είναι κατάλληλος είτε για μεγάλες επιχειρήσεις (Hosted) είτε για μικρές επιχειρήσεις (Software as a Service – SaaS), και καταργεί τις αρχικές επενδυτικές δαπάνες κάνοντας πιο εύκολη την απόφαση υιοθέτησης μιας λύσης CRM.  Αν και στο εξωτερικό υπάρχουν εξαιρετικές υπηρεσίες CRM με τη μορφή SaaS, στην ελληνική αγορά οι επιλογές περιορίζονται ακόμα μόνο σε απλές λύσεις και για περιορισμένες συνήθως ανάγκες.
6. O Προμηθευτής πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη
Όποιο μοντέλο διάθεσης και να επιλέξετε ο προμηθευτής πρέπει να σας εμπνέει εμπιστοσύνη και να εξασφαλίζει την επένδυή σας. Είναι σημαντικό η λύση να είναι δοκιμασμένη και ακόμη καλύτερα να περιέχει έτοιμη παραμετροποίηση για την αγορά που δραστηριοποιήστε, η οποία όμως να προέρχεται από αντίστοιχες εγκαταστάσεις. Δώστε έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών υποστήριξης που σας παρέχει, ενώ μια κρίσιμη λεπτομέρεια είναι αν χρησιμοποιεί ο ίδιος σύστημα CRM. Πολλές φορές βέβαια είναι και η χημεία των ανθρώπων που μετράει.
Τελειώνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλύτερο σύστημα CRM είναι αυτό το οποίο το χρησιμοποιείτε πραγματικά στην καθημερινότητά σας και το οποίο αποτελεί κομμάτι των διαδικασιών σας. Ακόμη και τα πιο εξελιγμένα συστήματα είναι άχρηστα αν η ομάδα σας, είτε δεν τα χρησιμοποιεί ή ξοδεύει πάρα πολύ χρόνο για να τα τροφοδοτεί με δεδομένα, κάτι που σας εκτρέπει από το βασικό στόχο, που είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Η SingularLogic έχοντας μακρόχρονη πείρα στην ικανοποίηση των επιχειρηματικών αναγκών, έχει αναπτύξει το Galaxy CRM, το πλέον σύγχρονο σύστημα, ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων.  Η εμπειρία πηγάζει από την υλοποίηση έργων τόσο σε μεγάλους οργανισμούς όσο και σε μικρότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορες αγορές.